کد خبر: ۳۲۲۰۲
|
۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

ضرر‌هایی که قابل جبران نیست| اختلال اینترنت یقه آکادمی‌های آموزشی ارزهای دیجیتال را گرفت

قطعی و محدودیت‌های اینترنتی علاوه بر ایجاد اختلال در ارتباطات مجازی، ضرر چشمگیری به کسب و کار‌های نوپا، صرافی‌های ارز دیجیتال، آکادمی‌های آموزش ارز دیجیتال و استارتاپ‌های مختلف اینترنتی وارد کرده که به هیچ وجه قابل جبران نیست.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه یکی از کسب وکار‌هایی که بعد از دلار و طلا توجهات مردم را به خود جلب کرده است بحث خرید و فروش ارز‌های دیجیتال است. می‌توان گفت ارز‌های دیجیتال که نوعی تحول در اقتصاد و گردش مالی محسوب می‌شود، از سال ۲۰۱۷ شکوفا شد و تا به امروز نیز از رونق و تحولات خاصی برخوردار است. درحال حاضر حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال وارد عرصه تجارت شده. به اعتقاد برخی از کارشناسان، این ارز‌های دیجیتال هستند که باعث شدند توجهات از سمت طلا دور شده و جلوی افزایش قیمت آن را بگیرد.

براساس این گزارش بعد از فراز و نشیب‌های فراوان بالاخره ارز‌های دیجتیال نیز در ایران شکل گرفت و سرمایه‌گذاران زیادی به این سمت و سو کشیده شدند. به طور حتم ایران به دلیل پایین بودن هزینه‌های انرژی، می‌تواند به خوبی از پس رقابت بربیاید. طبیعتا سودآوری خوب این بازار مشخص شده و نشان می‌دهد جای کار خوبی در ایران برای این بازار نوین خواهد بود. علاوه بر آن با توجه به توسعه استفاده از ارز‌های دیجیتال و نیز قابلیت‌های آن، ایران برای اینکه از بازار عقب نماند تصمیماتی اصولی را براساس سیاست‌های خود اتخاذ کند.

به گفته برخی از کارشناسان اکنون حوزه درآمدی در این کسب وکار‌ها افزایش یافته و از سویی دولت می‌تواند از ارز‌های دیجیتال برای دورزدن تحریم استفاده کند متاسفانه طی ماه‌های اخیر با محدود کردن اینترنت چوب لای چرخ این کسب وکار‌ها گذاشته است در گذشته نیز قطعی برق را به گردن آن‌ها انداخته بود و برای فعالیت آن‌ها مانع ایجاد می‌کند. حال این سوال پیش می‌آید چرا دولت مدام سعی می‌کند در مقابل تکنولوژی‌های نوین مانع ایجاد کند؟ این در حالیست که اکثر کشور برای توسعه فناوری‌های نوین بسته‌های حمایتی و تشویقی را در اختیار این نوع کسب وکار‌ها قرار می‌دهند.

براساس این گزارش قطعی اینترنت بر کسب و کار‌ها و معامله گران و کاربران فعال بازار کریپتوکارنسی یا ارز‌های دیجیتال نیز ضرر بالایی را تحمیل کرده است. از سوی دیگر اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی به دلیل تحریم‌هایی که بر علیه ایران وجود دارد، حاضر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیستند. برخی از افراد به ناچار از فیلترشکن برای تغییر IP در جهت استفاده از این پلتفرم استفاده کنند. قطعی اینترنت و بستن شدید فیلترشکن‌ها کار را برای این افراد سخت‌تر کرده است؛ بنابراین امروزه یکی از نگرانی‌ها و چالش‌های معامله گران و کاربران ایرانی در زمان انجام معاملات، قطعی اینترنت حین معاملات است.

در کنار موارد فوق محدودیت‌های اینترنتی علاوه بر ایجاد اختلال در ارتباطات مجازی، ضرر چشمگیری به کسب و کار‌های نوپا، صرافی‌های ارز دیجیتال، آکادمی‌های آموزش ارز دیجیتال و استارتاپ‌های مختلف اینترنتی وارد می‌کند که ممکن است بعضی از آن‌ها جبران ناپذیر باشند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی